Villamosvasúti Históriák

Villamosvasúti Históriák

A szentendrei rangidős, a BKVT 418-as villamosmatuzsálem

2024. április 21. - Villamosvasúti Históriák

A jármű 1898-ban készült a fővárosi Schlick-Nicholson Gépgyárnál. Az egymotoros motorkocsi a D’ típusjellel látták el. 1905-1906-ban az eredetileg Drezdai alvázas (avagy futóvázas) kocsit átalakították -Steller Antal tervei alapján- beállótengelyűre, valamint felszerelték egy második motorral, ekkor…

Tovább

A BVV 436-os pályaszámú nosztalgiavillamos története

A 436-ost a Budapesti Városi Villamos Vasút (BVVV) egy 50 darabot számláló széria, az L típus első példányaként szerezte be a Schlick gyártól. Az 1913-ban forgalomba helyezett motorkocsi elektromos berendezéseit -ahogy akkoriban szokás volt- a Siemens készítette. A két darab 53 LE-s motorja lehetővé…

Tovább

A BKVT 611-es pályaszámú nosztalgiavillamos története

A 611-es pályaszámú motorkocsit a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) 1908-ban szerezte be a Schlick-Nicholson gyártól. Az S széria 130 darabjának legyártásában 1907 és 1909 között részt vett a Schlick-Nicholson, az aradi Weitzer gyár és a Ganz és társa cég. A jármű elektromos berendezései az…

Tovább

Füzesi Árpád

Füzesi Árpád feltehetőleg felesége felvételen.Forrás: Közlekedés 1979/11. számadt.arcanum.hu Gyakran hallani tematikus csoportokban, hogy Füzesi főműhely így, Füzesi acélvázas úgy. Szakavatottabbak tudják, hogy a Füzesi Árpád főműhely a főváros XI. kerületében a Bartók Béla úton jelenleg is üzemelő…

Tovább
süti beállítások módosítása